De virtuele tandarts – minder communiceren is soms meer

Het voordeel (of nadeel) van het wonen in een nieuwbouwwijk is een moderne tandarts: zo één met een -lelijk- schilderij op het plafond boven de stoel zodat je je meer ergert aan het schilderij dan aan het gefriemel in je mond. Bij mijn tandarts kun je dan ook een virtuele tour maken in de praktijk. Vind ik zelf wel een voorbeeld van iets wat technologie mogelijk maakt, een virtuele tour door je praktijk aanbieden, maar niet veel toevoegt als service. Leuk maar niet nuttig. Uiteindelijk moet je toch naar de tandarts and zie je vanzelf hoe mooi of lelijk de wachtkamer is.

Wat deze tandarts ook doet, is je afspraken bevestigen op een kaartje van papier, per sms én per email. Dit vind ik nogal drie-dubbelop. Ik ben zelf mans genoeg om de afspraak op de kalender te zetten en dit na te komen. Op zich wel een innovatieve toepassing van het de mogelijkheden die media als sms en email bieden. Alleen hoeft het voor mij niet. Je zou dan klanten eerst kunnen vragen wat ze willen. Dan kun je wel meer flexibiliteit in je communicatie inbouwen en misschien het percentage nagekomen afspraken verhogen.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*